Thursday, December 29, 2011

Cabaran untuk diri sendiri!!!

Salam semua.

Hari yang sangat down, cuba gelak, cube senyum, tapi tak jadi,..huarghhhhh
Bulan terang ke masalah nya??? owh, alasan mungkin..

Tadi borak2 ngan upline, fatin yang sangat sudi mendengar even melalui message je, but its good, make me feel better. Entahla kenapa, minggu ni memang bad2 week for me, makan pun banyak!! bayangkan dengan nasi arab + kambing, kenduri + kambing, BBQ + daging banyak...yang ada plus2 tu tak suka, tapi bedal jugak!!
HAiyoo, wahai people under my supervision, maafkan coach mu ini ye,..walaupun berat tak menunjukkan tanda saya dah ter-over eat...tapi tetap nyesal, sebab saya dah kumpul lemak!!

owh, jangan tiru aksi ini di rumah,..lepas ni ni more,..

ok, cakap pasal CDCS, sangat seronok dapat share info dengan kakak2 yang semangat waja, malu plak bila saya tak turun banyak. huhu..tapi cekal kan hati jugak ni!!

Owh lupa lak hasil discussion ngan fatin, saya dicabar turun 3kg untuk 1 minggu sebab lama sangat dah saya maintain, dan lepas start CDCS, saya turun sikit (tu la shake sekali je, macam untuk maintain je) urgh!!! tapi saya percaya saya mampu!!!

ok, esok saya update berat terkini, walaupun belum seminggu lagi untuk CDCS, takpe2, saya nak cuba lagi ni!

Bukan nak angkat bakul sendiri atau try to promote huha sana sini pasal benda tak betul..Tapi sebab saya YAKIN, HERBALIFE MEMANG BERKESAN , cuma orang tu serious atau tak je untuk berubah!!

tak kisahla orang cakap apa...SAYA BERDIRI DIBELAKANG APA YANG SAYA PERCAYA.

nak share sikit,

1.  LEPAS MAKAN, MINUM AIR SUAM, bukan AIR SEJUK,..sebab mengikut kajian, AIR SEJUK HANYA AKAN MELEKATKAN LEMAK2 LEPAS MAKAN, KE BADAN!!...huiyoooo..tapi selalu kita minum is, AIR BERAIS...so, ambik step baru ok!!!

2. SAWI,......sangat bagus untuk dimakan!!! rendah kalori, banyak vitamin didalam,.. tak lupa, agen antioksidan yang bagus bah! kalau nak masak tu, pilih la untuk kurangkan minyak, lebih baik rebus,..sebab dah terbukti!! bukan saya cakap, tapi kementerian ok!

3. Bjln dlm tmpoh 20mnt yg mrangkumi jarak sejauh 1.8KM mbakar nilai kalori bagi sebiji pisang, ngeh2,...
Senaman bagus, sebab bakar kalori kita,..tapi kalau tiada ruang untuk bersenam dalam jadual kita,..JAGA KALORI YE KAWAN2..




Wahhhhhhh...........


p/s : pesanan untuk diri sendiri, I have a challenge to win,...go for it!!! prove to people!!!


insyallah, I'll work for it!





No comments:

Post a Comment