Wednesday, November 16, 2011

TAK MAKAN LANGSUNG UNTUK DIET???

Salam peps,...

Korang tak makan langsung sebab diet????

Adoiyai,.....kalau saya, pengsan dah masuk 2 hari,..bukan la nak kata NASI tu terlalu penting sampai tak boleh tinggal langsung... tapi tipula kalau kita MAMPU tinggalkan terus nasi yang selama ni, jadi hidangan utama sepanjang hidup kita. Nasi tak salah pun, cuma tabiat dan cara pemakanan yang tak betul yang menampakkan Nasi tu jahat!!



"saya tak jahat"

Makanlah,...tapi berkadaran,..jangan salah anggap makanan yang kecil dan sedikit tu dapat membantu menahan lapar dan untuk kurus.

Senaman sangat digalakkan, tapi pada mereka yang tak dapat nak luangkan masa bersenam, ada cara lain untuk berdiet,..

Kalau senaman membakar kalori, kenapa tidak kita kawal kalori yang masuk dalam badan, (kan mencegah lebih baik dari mengubat??)

Lagi satu penekanan penting, kadar vitamin dan nutrisi dalam makanan yang kita ambil, sometimes we have to be smart to eat.. Know what you eat...

ALHAMDULILLAH saya bertemu HERBALIFE untuk berdiet,.masih boleh makan nasi atau apa2 pun, dapat coach yang caring (so tidaklah nanti kita terlajak atau takder control), dapat share dengan kawan2,.
minuman KESIHATAN yang sedap (BUKAN HANYA UNTUK KURUS/GEMUK, ITS FOR HEALTH!!)

Itulah antara kelebihan BERDIET SECARA SIHAT,..

Sebenarnya bagi saya, berbahaya kalau terlampau menahan lapar sehingga tak makan langsung.

Ok, lets share.....Saya percaya ramai orang akan terasa SANGAT2 lapar bila dia skip meal, skip nasi, atau tak makan langsung,..most of them will eat SOOOO MUCH, atau senang cakap overeat once they got the chance........bahaya tak????

Dengan HERBALIFE, minuman kesihatan ni mengenyangkan, sedap, dan sangat simple... so takyahlah nak singsing lengan untuk sediakan,..TRUST ME!!!
Makanlah, tapi ikutlah rancangan pemakanan yang disediakan coach masing2, minum air secukupnya, dan ENJOY YOUR DIET!

Takut terlajak atau terkantoi????? ALHAMDULILLAH HERBALIFE menyediakan coaching SECARA PERCUMA,...taknak ke??? ada orang pantau dan sama2 dalam journey nak kurus tu??

Takut product entah apa2 atau berat naik semula????
Product HERBALIFE dah berada di 78 buah negara seluruh dunia, lebih 65 JUTA pengguna berpuas hati.
dan insyallah, selagi ikut pelan pemakanan untuk lose weight dan selepas tu untuk maintain, ANDA TAK PERLU RISAU selepas tu..

Kenapa saya share semua ni??? Sebab2nya :-


  1. MALAYSIA No.1 OBESITY
  2. saya PERNAH MENGALAMI
  3. saya MAHU MEMBANTU (semoga 1 hari nanti manusia lebih menghargai kurniaan ALLAH iaitu KESIHATAN)
Banyak lagi sebab2 nya, tapi cukupla saya simpan dalam hati.

Marilah ubah cara pemakanan, amalkan gaya hidup sihat... Insyallah anda akan menjadi seorang yang baru, lebih sihat dan lebih produktif.

HUBUNGI SAYA JIKA ANDA SERIOUS KERANA SAYA PERCAYA KALAU ANDA SERIOUS, TAK AKAN ADA APA2 YANG DAPAT HALANG USAHA ANDA.

Tel : 017-2597315 / 019-3191940

atau ADD saya di FACEBOOK Nor Hamizah Ghozali untuk keterangan lanjut dan FREE WELLNESS EVALUATION.

No comments:

Post a Comment